Meest gestelde vragen (FAQ)

Vind snel een antwoord op uw vraag door onderstaand de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden te bekijken.

ALGEMEEN

BESTELLINGEN

VERZENDINGEN EN RETOUREN

BETALING

PRODUCTSPECIFICATIES

TOEPASSINGEN


 

Algemeen

Waarom verkoopt Lucky Light B.V. voornamelijk Philips en Osram lampen?

Lucky Light staat voor verlichtingsoplossingen met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Philips en Osram zijn hierbij toonaangevend, dus vindt u deze producten veelvuldig terug in ons assortiment. Daarnaast vindt u bij ons ook andere merken van hoge kwaliteit, zoals ons eigen huismerk, Steinhauer, Kanlux, Megaman en SLV.

Welke merken armaturen levert Lucky Light B.V.?

U vindt bij ons armaturen van o.a. Philips, Osram en SLV. Daarnaast bieden wij onze scherp geprijsde huismerk armaturen aan, welke kwalitatief hoogwaardig zijn en doorgaans voorzien zijn van Philips en/of Osram componenten, zoals de LED-modules en/of drivers. Op vrijwel al onze huismerk producten heeft u 5 jaar garantie.

Ik zoek een ander merk lamp dan Philips of Osram. Hoe vind ik een alternatief?

Zoekt u een specifieke lamp en vindt u deze niet op onze website? Neem dan contact met ons op. Wij gaan dan voor u op zoek naar de gewenste lamp of zoeken voor u een geschikt alternatief.

Waarom wordt er verwijderingsbijdrage gerekend?

Er zijn verschillende websites die melden dat de verwijderingsbijdrage is afgeschaft, echter is dit niet het geval. Voor consumenten dient de verwijderingsbijdrage in de verkoopprijs verwerkt te worden. Omdat Lucky Light voornamelijk zakelijk levert, mag de verwijderingsbijdrage apart vermeld worden. Daarmee geven wij u een zo transparant mogelijk beeld van onze prijsstelling.

Welke subsidies kan ik als ondernemer krijgen als het gaat om verlichting?

Als ondernemer kunt u gebruikmaken van de Energie investeringsaftrek regeling, ook wel EIA genoemd. Als u wilt kunnen wij deze aanvraag voor u verzorgen. Bekijk onze EIA-pagina voor meer informatie en wat wij hierin voor u kunnen betekenen.

Zijn de beoordelingen op Kiyoh van Lucky Light B.V. wel echt?

Kiyoh is een onafhankelijke partij welke beoordelingen verzamelt voor Lucky Light. Zij zijn onafhankelijk en opereren transparant. Dat wil zeggen dat elke review, positief maar ook negatief, getoond wordt op de website van Kiyoh. Indien nodig kan Kiyoh helpen bemiddelen bij eventueel ontstane problemen t.a.v. beoordelingen. Per bestelling wordt u na 14 dagen automatisch benaderd door Kiyoh voor het invullen van een review over Lucky Light. Het kan voorkomen dat u een beoordeling eerder krijgt dan uw bestelling. Dit komt omdat het beoordelingssysteem geautomatiseerd is. Ook een beoordeling invullen? Klik dan hier om de website van Kiyoh te bezoeken!


 

Bestellingen

Wanneer wordt franco geleverd?

Wanneer u een bestelling plaatst welke groter is dan € 100,- excl. btw en verwijderingsbijdrage, leveren wij uw bestelling franco. Dit houdt in dat u dan geen verzendkosten betaalt. Dit geldt alleen voor bestellingen binnen Nederland, België en Duitsland.

Kan ik mijn order/bestelling volgen?

Ja. Wanneer u een order bij ons plaatst krijgt vanuit ons systeem een orderbevestiging met een levertijdsindicatie. Wanneer uw order verwerkt en verzonden is ontvangt u een trackingnummer. Met dit trackingnummer kunt u via GLS.nl volgen waar uw order zich bevindt.

Wanneer wordt mijn order verwerkt?*

Nadat u een bestelling heeft geplaatst en de betaling is voldaan (uitgezonderd bij ‘Op rekening’*), wordt uw order verwerkt. Zolang de betaling niet voldaan is, behandelen wij de order niet. Uw bestelling blijft dan in ons systeem staan tot de betaling voldaan is.

Indien uw betaling is voldaan wordt uw bestelling gemiddeld genomen binnen 1 werkdag (24 uur) verwerkt en krijgt u een orderbevestiging met daarop een levertijdindicatie.

* ‘Betaling op rekening’ is beschikbaar voor bedrijven na controle van kredietwaardigheid en acceptatie hiervan. Wanneer u op rekening bestelt, ontvangt u ook binnen 1 werkdag (24 uur) een orderbevestiging met levertijdindicatie.

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling, wat moet ik doen?

Indien u een fout heeft gemaakt bij uw bestelling, raden wij u aan om z.s.m. telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij kunnen proberen de fout tijdig te herstellen. Wij verzoeken u de bestelgegevens bij de hand te houden wanneer u contact met ons opneemt.

Ik heb na mijn bestelling geen orderbevestiging ontvangen, hoe kan dat?

Binnen 1 werkdag (24 uur) ontvangt u een orderbevestiging. Deze bevat o.a. een levertijdindicatie van uw bestelde producten. Heeft u na 2 werkdagen (48 uur) nog geen orderbevestiging ontvangen? Neemt u dan s.v.p. contact met ons op. Het kan voorkomen dat de betaling niet goed gegaan is of dat er een verkeerd e-mailadres is ingevoerd.

Kan ik mijn order nog annuleren?

Wanneer uw order nog niet verzonden en/of verwerkt is, kunt u deze annuleren. Neem hiervoor altijd zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Kan ik een bestelling ook afhalen?

Het is helaas niet mogelijk om een bestelling bij ons af te halen.


 

Verzendingen en Retouren

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

U betaalt bij ons standaard € 4,95 verzendkosten per bestelling binnen Nederland. Bij bestellingen boven de € 100,- (excl. btw en verwijderingsbijdrage), leveren wij uw bestelling franco. U betaalt dan geen verzendkosten.

Tarieven:

• Nederland: € 4,95 Boven € 100,- (excl. btw & verwijderingsbijdrage) franco

• België: € 5,95 Boven € 100,- (excl. btw & verwijderingsbijdrage) franco

• Duitsland: € 6,95 Boven € 100,- (excl. btw & verwijderingsbijdrage) franco

• Overig: € 20,- Standaard

Let op: Er geldt een lengtetoeslag van € 25,- bij verzending van lengtes van 2 meter en langer, bij leveranties in Nederland onder € 750,- excl. btw.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?*

Ja, hiervoor heeft u de volgende opties:

- Zelfde bedrijf, andere vestiging

- Naar (eind)klant verzenden


Komt het vaker voor dat u voor een andere vestiging of klant bestelt? Dan adviseren wij om in uw eigen omgeving/account een extra verzendadres aan te maken. Dit doet u als volgt:

• Log met uw bestaande gegevens in op www.luckylight.nl of registreer uw bedrijf.

• Selecteer ‘Account’

• Selecteer in de linker kolom ‘Adresboek’

• Vervolgens kunt u een extra adres aanmaken door ‘Adres toevoegen’ te selecteren.

• Bij uw volgende bestelling kunt u nu het afleveradres kiezen

• Indien u meerdere vestigingen heeft, kunt u meerdere afleveradressen invoeren


Indien bestellingen regelmatig naar dezelfde klanten gestuurd moeten worden, adviseren wij genoemde stappen te doorlopen, oftewel extra adres(sen) aan te maken in uw eigen omgeving en in uw eigen adresboek.

Mocht het andere afleveradres slechts éénmalig gebruikt worden, dan kunt u er voor kiezen dit niet op te laten nemen in het adresboek door het vinkje bij ‘Opslaan in adresboek’ weg te laten.


Log in / Account aanmaken


Belangrijk: Indien u bestellingen naar een andere locatie stuurt, overleg dit dan altijd goed met de ontvanger. Lucky Light is niet aansprakelijk voor verkeerd geleverde of kwijtgeraakte bestellingen. Daarnaast gelden voor het verzenden naar het buitenland andere voorwaarden en tarieven dan zendingen binnen Nederland.

Waarom gebruiken jullie GLS als dienstverlener voor jullie verzendingen?

Onze ervaringen met GLS zijn over het algemeen goed, ook in vergelijking met andere aanbieders. Online zijn echter verschillende slechte ervaringen met GLS te vinden. Ook bij ons is GLS is niet foutloos, maar dit geldt voor alle post- en pakketdienstverleners. Daarbij kunnen wij onze verzendkosten met GLS relatief laag houden.

Hoelang is mijn bestelling onderweg?

Op onze website vindt u bij elk product een levertijdsindicatie. Doordat wij u ruim 8000 producten aanbieden, kunnen wij helaas niet altijd alles op voorraad hebben. Hierdoor kan het zijn dat een product besteld moet worden en de bestelling langer onderweg is. Daarnaast zijn er een aantal producten waar standaard een levertijd van 2 weken of meer op zit. Op elke orderbevestiging geven wij altijd een levertijdsindicatie. Mocht uw bestelling langer duren dan de opgegeven indicatie op de orderbevestiging, dan nemen wij contact met u op.

Gemiddeld genomen heeft u uw bestellingen binnen 5 werkdagen in huis.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn:

1. Op sommige producten zit een langere levertijd dan u gewend bent. Kanlux producten hebben bijvoorbeeld standaard twee weken levertijd. Is de levertijdindicatie zoals vermeld op onze orderbevestiging ruim verstreken? Neem dan s.v.p. contact met ons op.

2. Het kan zijn dat uw betaling nog niet voldaan is. Zolang uw betaling niet voltooid is, wordt de order stopgezet. Het kan zijn dat wij hierover contact met u opnemen.

3. Tot slot kan er iets mis gegaan zijn bij de pakketbezorger (GLS), waardoor uw bestelling vertraging oploopt. U kunt dit controleren door uw trackingnummer (dit heeft u per e-mail ontvangen) in te voeren op de website van GLS. Lukt dit niet? Neemt u dan s.v.p. contact op met GLS of met ons.

Doorgaans heeft u uw bestelling binnen 5 werkdagen in huis. Controleer hiervoor ook de levertijdindicatie op de orderbevestiging. Neem s.v.p. pas contact met ons op wanneer deze verstreken is.

Er is een beschadigd of kapot product geleverd, wat moet ik doen?

Helaas kan het voorkomen dat een lamp of armatuur schade oploopt tijdens transport. Vandaar dat wij adviseren om producten bij aankomst te controleren. Mocht u schade constateren, dan verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen. Wij proberen dan samen met u tot een passende oplossing te komen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

U kunt een bestelling binnen 14 dagen retour sturen zonder opgave van reden, mits het product onbeschadigd is en in originele verpakking wordt teruggezonden. Indien het langer dan 14 dagen na ontvangst is, nemen wij geen bestellingen meer terug tenzij het (buiten uw schuld om) beschadigd of defect is.

Ten alle tijde dient u ons retourformulier in te vullen en te versturen. Wanneer wij uw retouraanvraag per e-mail hebben goedgekeurd, kunt u de bestelling retour sturen.

Afhankelijk van de situatie dient u zelf de retourkosten te betalen of krijgt u deze teruggestort. Bij sommige producten kan het zijn dat onze leveranciers specifieke retourkosten vragen. Dit staat altijd bij de categorie-pagina vermeld.

Goederen en producten welke speciaal voor u besteld zijn kunnen niet worden geretourneerd of kunnen extra kosten aan verbonden zijn bij retourneren.


 

Betaling

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt via iDeal, Mastercard, Visa, Maestro, PayPal, Giropay, Bankoverschrijving, Sofort en Bankcontact betalen.

Daarnaast is het voor bedrijven mogelijk gebruik te maken van de betalingsmethode ‘Op rekening’. Echter controleren wij dan wel eerst de kredietwaardigheid.

Al onze betalingsmogelijkheden zijn gratis en beveiligd.

Kan ik mijn facturen inzien?

U ontvangt na betaling per e-mail een factuur bestand (PDF).

Wanneer u een account aanmaakt op onze website en een bestelling plaatst, dan heeft u ook de mogelijkheid om uw bestellingen terug te zien in uw eigen omgeving. Dit geldt echter alleen voor alle bestellingen die gedaan zijn vanuit de webshop met uw gekoppelde account. U kunt alleen geen overzicht of factuur van downloaden.

Factuur (e-mail) kwijt of heeft u een besteloverzicht nodig van uw laatste bestelling? Dan kunt u uw factuur of besteloverzicht altijd bij ons op vragen door contact met ons op te nemen.

Ik heb een product retour gestuurd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer u een product retour heeft gestuurd moet eerst de retouraanvraag goed zijn gekeurd. Als dit het geval is dan kunt u binnen 14 dagen, nadat wij het retour op de juiste manier hebben ontvangen, uw betaling terug verwachten. Onze betalingen gaan via Multisafepay. Bij een terugboeking kan het dus zijn dat u de naam Multisafepay ziet staan. Retourkosten worden afhankelijk van de voorwaarden teruggestort.

Waar vind ik een kortingscode en hoe kan ik deze activeren?

In onze nieuwsbrief kunt u af en toe een kortingscode vinden. Een kortingscode kan gelden voor specifieke producten, maar soms ook voor het gehele assortiment.

Wanneer u een kortingscode heeft ontvangen in een nieuwsbrief kunt u deze activeren in de winkelwagen aan de rechterkant of tijdens het afrekenproces bij 'stap 2: Betaalmethode', onderaan de pagina.

Wilt u ook op de hoogte blijven van aanbiedingen en ontwikkelingen van Lucky Light, en profiteren van kortingscodes? Meldt u dan aan voor onze nieuwsbrief.


 

Productspecificaties

Wat is lumen?

Lumen is een eenheid voor lichtsterkte, die bij LED verlichting steeds meer wordt gebruikt. Waar het wattage eerder de lichtsterkte bepaalde, is dat bij LED verlichting veel minder van toepassing. Hoe hoger het aantal lumen, hoe hoger de lichtopbrengst is.

Ter indicatie:

• Een 25 Watt gloeilamp staat ongeveer gelijk aan 250 lumen.

• Een 40 Watt gloeilamp staat ongeveer gelijk aan 400 lumen.

• Een 60 Watt gloeilamp staat ongeveer gelijk aan 800 lumen.

U kunt ter vervanging van uw 25 Watt gloeilamp voor een 250 lumen LED lamp kiezen. Dit in combinatie met de gewenste lichtkleur. Voor gebruik in huis is dit meestal de lichtkleur 2700K, ook wel 827 (extra warm wit) genoemd.

Zie ook onze productinformatiepagina voor extra uitleg over specificaties.

Wat is lichtkleur(code)?

De lichtkleur van een lamp wordt vaak uitgedrukt met een kleurcode, bijvoorbeeld 827. De '8' staat voor de kwaliteit (CRI) van het licht en de '27' staat voor een kleurtemperatuur, in dit geval 2700K. Met name de laatste is belangrijk als het gaat om het bepalen van de juiste lichtkleur. Zo is 2700K een extra warm witte lichtkleur, welke men doorgaans in woningen toepast. Een overzicht van veelgebruikte kleurcodes:

• Extra warm wit: 820, 825, 827 / 920, 925, 927. Toepassing: in huis of restaurants (overal waar sfeerlicht gewenst is).

• Warm wit: 830, 835 / 930, 935. Toepassing: in huis, restaurants, winkels of hospitality (overal waar warm licht gewenst is).

• Fris wit: 840, 850, 855 / 940, 950, 955. Toepassing: winkels, bedrijfsleven, hospitality of ziekenhuizen (overal waar helder licht gewenst is).

• Daglicht: 860, 865 / 960, 965. Toepassing: bedrijfsleven, ziekenhuizen of laboratoria (overal waar uitmuntende verlichting gewenst is).

Zie ook onze productinformatiepagina voor extra uitleg over specificaties.

Wat is kleurtemperatuur?

De kleurtemperatuur bepaalt mede de kleur van het licht van een lichtbron en daarmee ook de sfeer in een belichte ruimte. Zo wordt de toepassing van wit en/of blauw licht al snel gezien als koel, koud of fris en kan deze dus een overeenkomstige sfeer geven in uw ruimte. Daarentegen worden geel en rood licht ervaren als warm en geven deze dus ook een warme sfeer in uw ruimte.

Overigens is wetenschappelijk bewezen dat de lichtkleur meer is dan gevoel alleen: verschillende kleuren licht hebben verschillende temperaturen. Wanneer de smid een hoefijzer in het vuur legt zal het ijzer gaan gloeien, van geel naar oranje en rood. Stookt de smid het vuur nog hoger op, dan verandert de kleur naar wit/blauw. De wetenschap heeft er derhalve voor gekozen een schaalverdeling te maken in Kelvin (K).

• Verlichting met kleurtemperaturen tussen de 2000K en 3000K geeft een sfeervol, extra warm licht. Toepassing: in huis of restaurants (overal waar sfeerlicht gewenst is).

• Verlichting met kleurtemperaturen tussen de 3000K en 4000K geeft een warm wit licht. Toepassing: in huis, restaurants, winkels of hospitality (overal waar warm licht gewenst is).

• Verlichting met kleurtemperaturen tussen de 4000K en 6000K geeft een fris wit licht. Toepassing: winkels, bedrijfsleven, hospitality of ziekenhuizen (overal waar helder licht gewenst is).

• Verlichting met kleurtemperaturen tussen de 6000K en hoger geven een daglicht kleur. Toepassing: bedrijfsleven, ziekenhuizen of laboratoria. (overal waar uitmuntende verlichting gewenst is).

Zie ook onze productinformatiepagina voor extra uitleg over specificaties.

Wat is CRI?

De kleurweergave-index staat voor de kwaliteit van de kleurweergave van een lichtbron, ook wel CRI (Color Rendering Index) genoemd. Deze index heeft een schaal tussen 0 en 100, waarbij een CRI van 100 de hoogste kwaliteit is. De CRI zorgt ervoor dat kleurbeoordeling mogelijk is op een belicht object. De meeste ‘standaard’ verlichting heeft een CRI-waarde van 80-89 Ra. Dit wordt ook wel aangeduid als “> 80”.

Zie ook onze productinformatiepagina voor extra uitleg over specificaties.


 

Toepassingen

Welke (LED) lamp heb ik nodig in mijn woonkamer?

De afmeting van uw woonkamer, het aantal aanwezige lampen/verlichtingspunten en natuurlijk uw eigen wensen zijn bepalend bij het kiezen van de lamp. Vaak wordt de voorkeur gegeven aan een gezellige/warme sfeer, waarbij wij een lichtbron adviseren met een extra warm witte (827) of warm witte (830) lichtkleur en de lichtsterkte niet hoger is dan 300 Lumen. Wanneer het aantal beschikbare verlichtingspunten beperkt is of de ruimte groter, kan de voorkeur worden gegeven aan lichtbronnen met een groter aantal Lumen.*

*Verlichting in woonruimten is altijd afhankelijk van de afmeting van de ruimte en uw persoonlijke voorkeur.

Welke (LED) lamp heb ik nodig in mijn keuken?

Doorgaans is de keuken een plek waar goed zicht en (daarmee) veilig werken belangrijk zijn, daarom adviseren wij meestal lichtbronnen met een fris witte (840) lichtkleur. De lichtsterkte is hierbij erg afhankelijk van de soort lichtbron. Veelal zien wij de volgende lampsoorten in keukens:*

• TL-Buizen: Heeft u TL-buizen en zijn deze niet of beperkt afgeschermd? Pas dan bij voorkeur niet meer dan 1000 lumen toe. Naarmate afscherming toeneemt en/of een hogere lichtintensiteit benodigd is, kunt u lichtbronnen toepassen die extra Lumen afgeven.

• Spotjes: Heeft u (steek)spotjes in de keuken? Dan gaat het veelal om de 12V variant. Deze adviseren wij met een lichtsterkte tot 300 Lumen. Dit geldt ook voor 230V (GU10) spotjes en de standaard E14 en E27 lampen, welke minder vaak in keukens voorkomen.

*Verlichting in keukens is altijd afhankelijk van de afmeting van de ruimte en uw persoonlijke voorkeur.

Welke (LED) verlichting heb ik nodig in mijn kantoorruimtes?

Op basis van enkel deze vraag is het is lastig advies te geven. De afmetingen van de kantoorruimtes, de werkzaamheden die er uitgevoerd worden en andere variabelen zoals natuurlijke lichtinval zijn bepalend.

In de meeste standaard kantoorruimtes waar beeldschermwerk plaatsvindt, wordt veelal gebruik gemaakt van (LED) panelen in systeemplafonds, van lichtbakken met (LED) TL-buizen of inbouwspots. Vaak wordt hierbij een fris witte lichtkleur (840) gebruikt tot 2000 lumen. Tegenwoordig zijn er LED panelen die speciaal ontwikkeld zijn voor kantoorruimten. Deze panelen geven een direct licht boven de werkplek, zonder dat het licht zich teveel verspreidt over de ruimte. Zo zorgen deze speciale LED panelen voor een aangename en efficiënte werkomgeving.

Binnen afdelingen waar uitmuntend zicht en kleurechtheid belangrijk zijn (bijv. grafisch ontwerp/design) wordt vaak gekozen voor daglicht (865 of 965) van hoge kwaliteit.

Wilt u zeker zijn van de juiste verlichtingskeuze? Neem dan contact met ons op voor een afspraak. Eén van onze verlichtingsexperts bekijkt uw situatie dan op locatie, neemt uw wensen op en zorgt voor een passend lichtadvies.*

*Verlichting in kantoren is altijd afhankelijk van de afmeting en werkzaamheden in de ruimte.

Welke (LED) verlichting heb ik nodig in mijn winkel (Non-food)?

Binnen de retail wordt veel gebruik gemaakt van railverlichting. Railverlichting geeft de flexibiliteit om armaturen eenvoudig op elke gewenste plek aan de rails te bevestigen en te verplaatsen. Er bestaan verschillende soorten railverlichting. Zo zijn er railarmaturen die zorgen voor algemene verlichting en is er een groot aanbod railspots dat kan dienen als spotverlichting of accentverlichting, zodat u bepaalde producten, stellingen of wanden extra kunt uitlichten.

Ook inbouwspots worden veelvuldig toegepast in winkels. Deze krijgen een vaste plaats in het plafond. Inbouwspots zijn in verschillende soorten en maten verkrijgbaar. Zo zijn er downlighters die enkel naar beneden kunnen schijnen en doorgaans dienen als algemene verlichting. Daarnaast kunt u kiezen voor (verstelbare) richtspots, welke naast algemene verlichting kunnen dienen als spotverlichting of accent verlichting.

Wilt u zeker zijn van de juiste verlichtingskeuze voor uw winkel? Neem dan contact met ons op voor een afspraak. Eén van onze verlichtingsexperts bekijkt uw situatie dan op locatie, neemt uw wensen op en zorgt voor een passend lichtadvies.*

*Verlichting in winkels is altijd afhankelijk van de afmeting, soort producten en de sfeer die u wilt creëren in de ruimte/winkel.

Welke (LED) verlichting heb ik nodig in mijn winkel (Food)?

Tegenwoordig zijn verschillende LED-modules verkrijgbaar voor voedingsmiddelen die bederving tegen gaan en voor een goede weergave van de versproducten zorgen. Negatieve invloeden door warmteafgifte, verkeerde lichtkleur en lichtsterkte zijn hiermee verleden tijd. Wij adviseren dan ook altijd te kiezen voor speciale Food LED-modules in o.a. bakkerijen, groentewinkels, viswinkels, notenwinkels en slagerijen.

Wij bieden de volgende ‘food’ LED modules aan:

• Food Warm White: Brood, noten, Chocolade

• Premium Red: Vlees, rode vis

• Premium White: Vis en vries producten

Wilt u zeker zijn van de juiste verlichtingskeuze voor uw winkel? Neem dan contact met ons op voor een afspraak. Eén van onze verlichtingsexperts bekijkt uw situatie dan op locatie, neemt uw wensen op en zorgt voor een passend lichtadvies.*

*Verlichting in winkels is altijd afhankelijk van de afmeting, soort producten en de sfeer die u wilt creëren in de ruimte/winkel.